یکشنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۲
نکات مهم در طراحی سایت

نکات مهم در طراحی سایت

نکته های طراحی سایت-مقاله نکات مهم در طراحی سایت نکات مهم در طراحی سایت ، طراحی سایت معقوله ای پیچیده و نیازمند و تخصص است ، شاید در مراحلی کلی به نظر برسد اما پر از نکات مهم است که باید به تک تک این نکات برای طراحی وب سایتی حرفه ای توجه کرد.

در این مقاله چند نکته ی مهم در طراحی سایت را به شما خواهیم گفت که هرکدام نقش مهمی را در طراحی یک وب سایت حرفه ای اجرا می کنند. این نکات به وب سایت شما کمک می کنند زیباتر در ظاهر و حرفه ای در باطن باشد.

اهمیت نوع طراحی سایت

از نکات مهم در طراحی یک وب سایت در ابتدا مهم ترین نکته این است که وب سایت مطابق با نیاز طراحی شود ، شما باید ابتدا نیاز های خود و کاری که می خواهید وب سایت برای شما انجام دهد را بشناسید و وب سایت را مطابق آن طراحی کنید. طراحی وب سایت به طور کلی به دو شکل صورت می گیرد طراحی سایت داینامیک و یا طراحی سایت استاتیک این دو تفاوت های بسیاری دارند و ویژگی ها ، مزایا و معایبشان با هم متفاوت است و هرکدام به نسبت ویژگی هایشان متناسب با نیاز به کار می روند.

جذابیت در طراحی سایت

جذابیت یک مفهوم نسبی است و در نظر هر فرد با توجه به این که دنبال چه چیزی می گرد و جذابیت را در چه چیزی می بیند متفاوت است ، با توجه به این موضوع شما در ابتدای شروع طراحی باید به سه سوال مهم و کلیدی پاسخ بدهید.

سوال اول ، وب سایت برای چه کاری طراحی می شود و چه هدفی دارد؟

سوال دوم ، مخاطبان این وب سایت چه کسانی هستند؟

سوال سوم ، مخاطبان شما در این وب سایت به دنبال چه چیزی می گردند و چگونه می توانید آن ها را در وب سایت نگه دارید؟

وقتی پاسخ این سوال ها را پیدا کردید می دانید که قصد طراحی چه وب سایتی برای چه افرادی دارید ، حالا شما می توانید وب سایتی طراحی کنید که مفهوم درستی از جذابیت برای مخاطبانش دارد ، شما با به وجود آوردن این جذابیت در طراحی سایت مخاطبان خود را در وب سایت نگه می دارید.

این جذابیت در اصل عنصری است که هر طراح سایتی باید به دنبال آن بگردد و از آن به نفع خود استفاده کند.

دسترسی ساده و آسان

نویگسشن و منو ها در وب سایت باید به گونه ای طراحی شوند که کاربر در استفاده از آن ها به مشکل بر نخورد ، وقتی کاربری وارد وب سایتی می شود به دنبال چیزی می گردد و اگر آن را در آن وب سایت پیدا نکند خارج شده و به جای دیگری می رود.

برای مثال وقتی شما در یک کشو به دنبال وسیله ای می گردید و آن را پیدا نمی کنید کشوی بعدی را می گردید ، شما باید وب سایت را به گونه ای طراحی کنید که کاربران شما به چیز هایی که به دنبال آن ها می گردند به آسانی دسترسی داشته باشند و در صفحات وب سایت شما گم نشوند این موضوع باعث می شود کاربران خسته و سر در گم نشوند و در وب سایت دچار مشکل نشوند.

طراحی ترغیب کننده وب سایت

وب سایت شما باید مخاطب شما را نسبت به خواسته ی شما ترغیب کند ، وقتی وب سایتی برای کسب و کاری و یا شرکتی طراحی می شود هدف وب سایت عرضه ی خدمات و یا محصولاتش است.

طراحی ترغیب کننده به این معناست که شما به مخاطبان وب سایت دلیلی بدهید که شما را انتخاب کنند ، دلیلی بدهید که شما انتخاب اولشان باشید ، آن ها را ترغیب کنید که اگر نیاز به استفاده از خدماتی یا خرید محصولی دارند به شما رجوع کنند ، برای انجام این کار شما فقط و فقط نیاز دارید به یک عامل مهم توجه کنید آن هم اعتماد است شما زمانی می توانید آن ها را متقاعد کنید که شما را انتخاب کنند که اعتماد آن ها را جلب کرده اید.

شاید بپرسید مگر با طراحی وب سایت هم می شود؟؟؟ با توجه به این که فقط خدمات عالی و محصولات با کیفیت هستند که این اعتماد را به وجود می آورند اما شما با طراحی درست می توانید این حس را در ناخودآگاه آن ها به وجود آورید بگذارید بهتر بگم.

تا به حال دقت کرده اید که شرکت های بیمه و بانک ها در طراحی سایت هایشان بیشتر از رنگ آبی استفاده کرده اند ، این موضوع به این دلیل است که رنگ آبی رنگ اعتماد و کیفیت است عنصری ساده که شاید ما متوجه آن نشویم اما ناخودآگاه ما می شود و آن ها از این موضوع بسیار هوشمندانه استفاده کرده اند و این دقیقا همان کاری است که که شما باید انجام دهید. که در بخش بعدی هم مطالبی راجب این موضوع گفته ایم.

روانشناسی و هارمونی رنگ ها در طراحی

رنگ ها در طراحی سایت اهمیت زیادی دارند رعایت روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت از نکات مهامی است که در بسیاری از وب سایت ها رعایت نمی شود اما در یک طراحی سایت تخصصی بسیار حائز اهمیت است.

رنگ ها از نکات مهم در طراحی سایت هستند رنگ ها درون خود احساسات را حمل می کنند و هرکدام سعی می کند معنایی به ما بفهماند که شاید خودآگاهانه متوجه آن نشویم اما تاثیر آن بر ناخودآگاه بسیار قوی است ، به هنگام استفاده از رنگ ها در طراحی سایت باید به این نکته توجه کرد که اولا رنگ انحصاری به درستی انتخاب شده باشد و به عنوان رنگ اصلی وب سایت استفاده شود و در طراحی و در استفاده از رنگ های دیگر هارمونی بین رنگ ها رعایت شود تا ظاهری شکیل ، پر از معنا و احساس به شما هدیه دهد تا برای مخطبانتان هم جذابیت داشته باشد و هم تاثیر درستی روی آن ها بر جای بگذارد.

تعامل رسانه های مختلف در وب سایت

خب در معنای ابتدایی رسانه به هر چیزی گفته می شود که پیام را از فرستنده ی پیام به دریافت کننده ی آن منتقل می کند هر عنصری اعم از تصاویر ، اسلایدر ، موشن ها ، متن ها و دیگر عناصر در یک وب سایت یک رسانه محسوب می شوند.

ایجاد تعامل بین رسانه ها و استفاده از رسانه های گوناگون در طراحی سایت باعث می شود وب سایت شما از یکرنگی و یکنواختی خارج شود و جدای از این ، استفاده از یک رسانه به تنهایی باعث خستگی مخاطب هنگام استفاده از وب سایت می شود. پس شما باید با ایجاد تعامل بین آن ها وب سایتتان را طراحی کنید تا هم از یکنواختی طرحی و هم از خستگی مخاطب جلوگیری کنید.

سئو بیس بودن طراحی سایت

سئو و بهینه سازی در طراحی سایت از دیگر عوامل مهم هستند که باید در طراحی سایت در نظر گرفته شوند ، بدین این اصول و بهینه سازی وب سایت شما فقط حکم یک کاتالوگ آنلاین را دارد ، اهداف یک وب سایت به جز معرفی بازاریابی و گسترش کسب و کار نیز هستند.

وب سایتی که شما طراحی می کنید باید از ابتدا بهینه شده و با توجه به اصول سئو پیش برود و طراحی شود تا در ادامه کار و درصورتی که نیاز به انجام هرگونه اقدامات مربوط به سئو باشد وب سایت با هیچ مشکلی روبرو نشود. با این کار طراحی سئو بیس می گویند.

طراحی ریسپانسیو وب سایت

افرادی که وبگردی می کنند از کنسول ها و نمایشگر ها با ابعاد مختلف استفاده می کنند ، وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که پاسوخگوی تمامی این نمایشگر ها باشد و در تمامی آن ها نمایش درستی داشته باشد به این کار طراحی سایت ریسپانسیو گفته می شود که باید در طراحی وب سایت رعایت شود که امتیاز بسیار خوبی نیز برای وب سایت شما محسوب می شود.

برقراری آسان ارتباط

مخاطب شما باید بتواند به راحتی با شما ارتباط برقرار کند و تعامل داشته باشد ، وب سایت شما باید ابزار این کار را برای مخاطبانش فراهم کند که سبب می شود مخاطب احساس بهتری در وب سایت داشته باشد پس حتما این نکته را در طراحی وب سایت در نظر داشته باشید.

۹ نکته ی بالا که گفته شد نکاتی آسان و پراهمیت هستند که معمولا در طراحی سایت نادیده گرفته می شوند اما همین سادگی ها و جزئیات است که یک وب سایت معمولی را با یک وب سایت حرفه ای متمایز می کند. امیدوارم این مطالب برای شما کارآمد واقع شوند.

مجموعه طراحی سایت آسان EWD از سال ۱۳۹۳ در حوضه طراحی وب سایت های حرفه ای و تخصصی و بر اساس اصول بازاریابی اینترنتی و امور تحت وب فعالیت می کند و طراحی وب سایت های حر فه ای زیادی در پرونده اش دارد .

شما می توانید تعرفه ی طراحی سایت و پلن های شرکت طراحی سایت آسان را در قسمت قیمت طراحی سایت مشاهده کنید .

 

درباره ی عرفان علاپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + نه =