یکشنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۲
تاثیر نوع سایت بر قیمت

تاثیر نوع سایت بر قیمت

تصویر نماد انواع وب سایت - مقاله تاثیر نوع سایت بر قیمت

همان طور که می دانید یک وب سایت نیز مانند هر چیز دیگری انواع خاصی دارد و همان گونه که انواع یک تلفن همراه یا برای مثال یک خودرو از قیمت های مختلف برخوردار است تاثیر نوع سایت بر قیمت  را نیز باید لحاظ کرد که تعرفه های آن متفاوت بوده.در این مقاله می خواهیم انواع مختلف وب سایت ها و همچنین تاثیر این تنوع بر تنوع قیمت آن ها را مورد بحث قرار دهیم و همچنین به سوالات رایج درباره این موضوع پاسخ دهیم.

برای مطالب کلی راجب نحوه محاسبه قیمت و همچنین با خبر شدن از راز هایی که شاید تا کنون از آن ها بی خبر بوده اید به مقاله قیمت طراحی سایت مراجعه کنید.

نکته: قبل از شروع باید گفت سایت ها انواع بسیار متفاوتی دارند برای مثال خدماتی ، شرکتی ، آموزشی ، بلاگ ، خبری ، معرف ، فروشگاهی و غیره اما ما در این قسمت آن ها را در دو دسته کلی گروه بندی میکنیم یکی وب سایت های شخصی (personal) که از آن ها به عنوان  معرف / شرکتی (presenter) نیز یاد می شود و گروه دوم وب سایت های فروشگاهی (E-commerce) که این دو ، دو نوع اصلی وب سایت به شمار می روند.

مطالبی که در این مقاله می خوانید

  1. انواع مختلف وب سایت

  2. امکانات انواع وب سایت

  3. هزینه طراحی و تاثیر نوع سایت بر قیمت

انواع مختلف وب سایت و تاثیر نوع سایت بر قیمت

وب سایت ها در سطح اینترنت به طور کلی در دو دسته طراحی می شوند وب سایت های داینامیک و وب سایت های استاتیک که تفاوت های بسیاری دارند در ادامه این مطلب مفهوم این دو توضیح داده شده .

وب سایت های استاتیک

وب سایت استاتیک-مقاله تاثیر نوع سایت بر قیمت

وب سایت های استاتیک یا ایستا به شکل چند صفحه ی HTML طراحی می شوند و کاملا سطحی هستند وب سایت های استاتیک هیچ اتصالی به پایگاه داده ندارد و فاقد پنل مدیریت محتوا می باشند ، وب سایت های استاتیک با توجه به سطحی بودنشان در بعضی از موارد برای متقاضی طراحی سایت می تواند مفید باشند ، وب سایت های استاتیک برای ایجاد هرگونه تغییر در محتوا و یا بروزرسانی نیاز دارند توسط فردی مسلط به برنامه نویسی بروزرسانی شوند .

وب سایت های داینامیک

وب سایت داینامیک-مقاله تاثیر نوع سایت بر قیمت

وب سایت های داینامیک یا وب سایت های پویا امروزه تقریبا بیشتر وب سایت های سطح اینترنت را تشکیل می دهند ، وب سایت های داینامیک به طور کلی به دو شکل طراحی می شوند یا با سیستم های مدیریت محتوا و یا به صورت اختصاصی کدنویسی می شوند ، این وب سایت ها متصل به پایگاه داده برای مرتب کردن اطلاعات می باشند و دارای پنل مدیریت محتوا می باشند و اعمال تغییرات در محتوا و بروزرسانی پس از چند آموزش ساده می تواند توسط افرادی حتی با دانسته های کمی در این حوضه انجام شود .

سایت ها انواع متفاوتی دارند و برای طراحی و تعیین تعرفه طراحی سایت به دو دسته وب سایت های شخصی (personal) که از آن ها به عنوان  معرف (presenter) یا شرکتی نیز یاد می شود و گروه دوم وب سایت های فروشگاهی (E-commerce) تقسیم می شوند که توضیحات کامل درباره ی آن ها به شرح زیر می باشد:

۱.وب سایت های شخصی (personal)

وب سایت های شخصی که به معرفی کننده نیز شهرت دارند چیزی در حدود ۸۰% از وب سایت های موجود در سطح اینترنت را تشکیل می دهند این وب سایت ها در اصل سایت های داینامیک حساب می شوند این نوع وب سایت برحسب خواسته ی متقاضی و صاحبان وب سایت و بر حسب نیاز و طلب کسب و کار طراحی می شوند و تمامی نیاز های آن ها را در حوضه ی کاری آن ها پوشش می دهند. این وب سایت ها در اصل بیشتر تمرکز بر روی معرفی و تبلیغ کردن نوع کسب و کار و یا حتی اشخاص دارند

برای مثال شخصی در حوضه خدمات مانند دکوراسیون منزل  و یا مثلا شرکتی در امر آژانس مسافرتی فعالیت دارند و می خواهد تبلیغ کسب و کار خود را بکنند سایت این افراد در این گروه گروهبندی می شود و نه فقط این ها بلکه این نوع سایت انواع مشاغل چون پزشکان ، مهندسان ، شرکت های خدماتی ، آموزشگاه ها ، تولیدی ها و غیره را پوشش می دهند.

تصویر سایت شرکتی بزرگ استارباکس - مقاله تاثیر نوع سایت بر قیمت

کاربرد سایت های شخصی یا شرکتی برای انواع مشاغل - مقاله تاثیر نوع سایت بر قیمت

این وب سایت ها طبق نیاز و خواست صاحبان آن ها می تواند ویژگی های مختلفی را نیز دارا باشند.

برخی از این ویژگی ها به شرح زیر است:

  • پزشکی که می خواهد مراجعه کنندگانش به صورت آنلاین نوبت بگیرند.
  • رستورانی که قابلیت رزرو و ثبت سفارش آنلاین می خواهد.
  • آموزشگاهی که نیازمند ثبت نام در به شکل آنلاین است.
  • شرکتی که خواهان دو و یا چند زبانه شدن وب سایت است.

و بسیاری دیگر از ویژگی ها و امکانات که قابل اجرا در این نوع از وب سایت می باشد.

۲. وب سایت های فروشگاهی (E-commerce)

وب سایت های فروشگاهی نسبت به وب سایت های شخصی به طور کامل در سطح دیگری قرار دارند در بسیاری از موارد چون پیچیدگی ، نوع طراحی و … اما به طور کلی به سایت هایی فروشگاهی یا E-commerce گفته می شود که دارای قابلیت خرید و فروش دامنه ای از محصولات نسبت به تقاضای صاحب سایت را دارند برای مثال شخصی در حوضه پارچه فعالیت دارد و فروشگاهش فروشگاه پارچه است یا مثلا دیگری در فروش لوازم خانگی فعالیت دارد. طراحی این نوع سایت ها  قابل توجه و دارای پیچیدگی می باشد چرا که یک سایت فروشگاهی میتواند دارای تعداد بسیاری از محصولات باشد که وارد کردن آن ها امری زمان بر است و یا برای مثال قابلیت ثبت سفارش درگاه پرداخت و غیره که تمامی این ها عواملی اثر گذار بر این موضوع می باشند.

امکانات سایت فروشگاهی حرفه ای و معمولی (E-commerce) - مقاله تاثیر نوع سایت بر قیمت

این وب سایت ها به طور کلی به دو دسته معمولی و پیشرفته دسته بندی می شوند. معمولی ها وب سایت هایی هستند که دارای ویژگی های پایه و عمومی در بحث وب سایت های فروشگاهی اند و ویژگی های خاص و منحصر به فردی را شامل نمی شوند.

.

اما وب سایت های پیشرفته یا همان طور که من دوست دارم بگویم وب سایت های سطح آمازون (amazon level websites) وب سایت هایی تمام و کمال در بحث وب سایت های فروشگاهی می باشند همانطور که می دانید بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان فروشگاه آمازون می باشد و با یک نگاه ساده به این وب سایت به راحتی می توانید با خود بگویید که *همینه* نمونه کاملی از یک سایت فروشگاهی پیشرفته که از دیجی کالا می توان به عنوان نسخه بومی آن نام برد که نمونه کاملی است. اینگونه وب سایت ها علاوه بر ویژگی های وب سایت های فروشگاهی معمولی دارای امکانات به خصوصی هستند که در بخش امکانانت انواع وب سایت به طور مفصل مورد بحث قرار گرفته.

تصویر سایت فروشگاهی دیجی کالا - مقاله تاثیر نوع سایت بر قیمت تصویر سایت فروشگاهی بزرگ آمازون - مقاله تاثیر نوع سایت بر قیمت

 

امکانات انواع وب سایت و تاثیر نوع سایت بر قیمت

همان طور که در بخش های قبلی درباره تفاوت میان انواع وب سایت ها گفتیم در این بخش می خواهیم را جب امکانات و ویژگی های انواع وب سایت ها و تاثیر نوع سایت بر قیمت بحث کنیم که این امکانات در اصل همان تفاوت مهم است که موجب تمایز و تفاوت میان انواع مختلف وب سایت می شود این که چه امکانات خاصی می خواهید در وب سایت خود ایجاد کنید موجب اصلی این تمایز است.

امکانات و ویژگی های وب سایت های شخصی / شرکتی :

 تماس با ما

*

گالری تصاویر 

 *

 قابلیت چند زبانه

 +

 فرم تماس با ما

*

قابلیت تعیین چندکاربر برای مدیریت وب سایت 

*

پرسش و پاسخ

+

 درباره ما

*

قابلیت تعیین سطح دسترسی هر کاربر

*

سوالات متداول

+

 طراحی و ویرایش صفحه (بی شمار) 

*

مدیریت اسلایدها، صفحات و کلیه محتوا سایت

*

لینک به آپارات و یوتیوب

+

طراحی و ویرایش مقالات (بی شمار) 

*

اضافه کردن محل در نقشه گوگل

*

ssl ( secure socket layer)

+

طراحی و ویرایش صفحه اخبار (بی شمار) 

*

ساخت ایمیل به اعتبار دامنه

*

گرید A و بهینه سازی زمان لود سایت

+

ساخت منو و زیرمنو (بی شمار) 

*

ثبت نام در وب سایت و قسمت کاربری

*

SEO on-page

+

سازگاری بودن (responsive) 

*

بانک SQL

*

چت آنلاین

+

 زیبا سازی و طراحی گرافیکی

*

 پشتیبانی

*

موارد درخواستی چون نوبت دهی ، ثبت سفارش و غیره

+

نکته: در فهرست بالا مواردی که دارای علامت به این معنی می باشد که این موارد جزو موارد پایه ای و عام برای طراحی سایت های شرکتی است و مواردی که دارای علامت + هستند به این معنی می باشد که این موارد جزوی از بسیار موارد خاصی است که متقاضی و صاحب وب سایت به طور مخصوص برای وب سایتش طلب می کند مانند مثال پزشک و رستوران.

امکانات و ویژگی های وب سایت های فروشگاهی (E-commerce) معمولی:

تمامی امکانات و مفاد مربوط به سایت های شخصی / شرکتی به علاوه ی موارد اضافه شده

 تماس با ما

*

گالری تصاویر 

 *

 تعریف محصولات و درج مشخصات(بی شمار)

*

 فرم تماس با ما

*

قابلیت تعیین چندکاربر برای مدیریت وب سایت 

*

وضعیت محصولات (موجودی)

*

 درباره ما

*

قابلیت تعیین سطح دسترسی هر کاربر

*

نمایش نظر کاربران (comment) برای هر محصول

*

 طراحی و ویرایش صفحه (بی شمار) 

*

مدیریت اسلایدها، صفحات و کلیه محتوا سایت

*

سبد خرید محصولات

*

طراحی و ویرایش مقالات (بی شمار) 

*

اضافه کردن محل در نقشه گوگل

*

درگاه بانکی

*

طراحی و ویرایش صفحه اخبار (بی شمار) 

*

ساخت ایمیل به اعتبار دامنه

*

دسته بندی محصولات (برند، نوع، جنس  و غیره)

*

ساخت منو و زیرمنو (بی شمار) 

*

ثبت نام در وب سایت و قسمت کاربری

*

قابلیت امتیاز دهی به محصولات

*

سازگاری بودن (responsive) 

*

بانک SQL

*

چت آنلاین

*

 زیبا سازی و طراحی گرافیکی

*

 پشتیبانی

*

و دیگر موارد درخواستی

+

نکته: در فهرست بالا مواردی که دارای علامت به این معنی می باشد که این موارد جزو موارد پایه ای و عام برای طراحی سایت های شرکتی است و مواردی که دارای علامت + هستند به این معنی می باشد که این موارد جزوی از بسیار موارد خاصی است که متقاضی و صاحب وب سایت به طور مخصوص برای وب سایتش طلب می کند مانند مثال پزشک و رستوران.

امکانات و ویژگی های وب سایت های فروشگاهی (E-commerce) حرفه ای :

تمامی امکانات و مفاد مربوط به سایت های فروشگاهی (E-commerce) معمولی به علاوه ی موارد اضافه شده در زیر:

  • باشگاه مشتریان
  • سیستم حسابداری
  • مقایسه حرفه ای میان محصولات
  • جست و جو حرفه ای میان محصولات
  • قابلیت حساب کردن تخفیفات
  • قابلیت نمایش انواع مشخصات ( نوع ، رنگ ، جنس ، برند و غیره)

قیمت طراحی و تاثیر نوع سایت بر قیمت

خب تا به اینجا انواع وب سایت امکانات آنها تفاوت در انواع آن ها و بسیاری از موارد مهم در این حوضه گفته شد حال به این موضوع میرسیم با توجه به موارد و مفاد گفته شد حال موضوع این است که هزینه طراحی سایت ها چگونه برآورد می شود و محدوده قیمت ها چقدر است ؟؟!!!!! و یا تاثیر نوع سایت بر قیمتآن چیست؟؟؟

برای وب سایت های شخصی / شرکتی با توجه به امکانات آن ها که پیشتر گفته شد و همچنین با توجه به موارد اختصاصی که متقاضی شاید مطالبه کند می توان قیمت ۴/۵۰۰/۰۰۰ تا ۸/۰۰۰/۰۰۰ را قیمتی معمول دانست

برای وب سایت های فروشگاهی (E-commerce) معمولی با در نظر گرفتن امکانات آن که در قسمت امکانات و ویژگی های وب سایت های فروشگاهی (E-commerce) معمولی گفته شد می توان برای آن قیمت ۴/۵۰۰/۰۰۰ تا ۹/۰۰۰/۰۰۰ را قیمتی معمول دانست.

برای وب سایت های فروشگاهی (E-commerce) معمولی با در نظر گرفتن امکانات آن که در قسمت امکانات و ویژگی های وب سایت های فروشگاهی (E-commerce) حرفه ای گفته شد می توان برای آن قیمت ۸/۵۰۰/۰۰۰ تا ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ را قیمتی معمول دانست.

قیمت طراحی سایت به طراح یا شرکت طراحی سایت و خدماتی که به شما ارائه می دهند بستگی دارد و تعرفه ی مشخصی ندارد ، اما قیمت تعیین کننده نیست بلکه طراحی تخصصی وب سایت شما است که تعیین کننده و موثر بر موفقیت کسب و کار شما است و ضامن دستیابی به اهداف شما می باشد . مجموعه طراحی سایت آسان EWD از سال ۱۳۹۳ در حوضه طراحی وب سایت های حرفه ای و تخصصی و بر اساس اصول بازاریابی اینترنتی و امور تحت وب فعالیت می کند .

شما می توانید تعرفه ی طراحی سایت و پلن های شرکت طراحی سایت آسان را در قسمت قیمت طراحی سایت مشاهده کنید .

درباره ی عرفان علاپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دوازده =