یکشنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۲
سئو در طراحی سایت - مقاله سئو در طراحی سایت

نقش سئو در موفقیت طراحی سایت

تصویر سئو - مقاله سئو در طراحی سایت  سئو در طراحی سایت بسیار مهم است ، بدون سئو و بهینه سازی و نمایش وب سایت در نتایج گوگل ، وب سایت هیچ هدفی ندارد و فقط و فقط نقش یک کاتالوگ آنلاین را بازی می کند ، اما طراحی یک وب سایت به طور اصولی و استاندارد و بر اساس اصل های بازاریابی اینترنتی و سئو می تواند باعث پیشرفت چشمگیر کسب و کار شما شود و یک وب سایت پولساز به شما هدیه دهد .

در این مقاله می خواهیم تاثیرات سئو بر موفقیت وب سایت ، چگونگی طراحی سایت بر اساس اصول سئو و بهینه سازی وب سایت و قیمت سئو در طراحی سایت را مورد بحث قرار دهیم و به شما بگوییم چگونه در سئو وب سایت خود موفق باشید.

برای اطلاعات بیشتر راجب هزینه طراحی یک وب سایت می توانید به مقاله قیمت طراحی سایت مراجعه کنید .

مطالبی که در این مقاله می خوانید

  1. سئو چیست ?

  2. مزایای سئو در طراحی سایت

  3. سئو در طراحی سایت چه مراحلی دارد

  4. قیمت سئو در طراحی سایت

سئو چیست ؟

سئو چیست - مقاله سئو در طراحی سایت

سئو یا SEO مخفف واژه ی SEARCH ENGINE OPTIMIZATION می باشد که به معنی بهینه سازی وب سایت برای موتور های جست و جو می باشد ، سئو به وب سایت شما اجازه می دهد تا در نتایج گوگل نمایش داده شود و افرادی که در حال وب گردی هستند بتوانند شما را مشاهده کنند . سئو برای کلمات مشخصی در وب سایت شما  انجام می شود برای مثال بیایید بگوییم شما در کار طراحی دکوراسیون هستید و یا مثلا تولیدی مبل دارید شما با متمرکز کردن وب سایت خود روی این کلمات تلاش می کنید کاری کنید وب سایت شما در نتایج جست و جو ی گوگل ظاهر شود و یا اصطلاحا وب سایت خود را برای این کلمات بهینه و یا سئو می کنید .

.

قطعا تا به حال متوجه این موضوع شده اید که وقتی شما کلمه ای را در گوگل جست و جو می کنید نتایج آن در ده صفحه یا بیشتر نمایش داده می شود و هر صفحه محتوی ده وب سایت است که آن ها در نتایج گوگل نمایش داده شده اند ، البته بیایید با هم رو راست باشیم هیچ کدوم از ما حتی صفحه ی دوم را هم چک نمی کند چه برسد به صفحه های دهم و یا یشتر ، تقریبا همه ی ما وارد وب سایت های همان صفحه ی اول می شویم و خودمان را اذیت نمی کنیم .

خب حالا موفقیت در سئو ی وب سایت به چه معنی است ، موفقیت در سئو یعنی شما بتوانید با سئو و بهینه سازی وب سایت خود برای کلمات مورد نظرتان کاری کنید تا در صفحه ی اول و جزو ده وب سایت در نتایج گوگل باشید تا بتوان گفت وب سایت شما در سئو موفق عمل کرده که قطعا همیشه کار ساده ای نیست و پروسه ای زمان بر است و نیاز به طراحی اصولی وب سایت ، بر اساس استاندارد های سئو دارد تا شما هدف سئو ی خود را عملی کنید .

مزایای سئو در طراحی سایت

 مزایای سئو - مقاله سئو در طراحی سایت

در این بخش می خواهیم تعدادی از مهم ترین مزیت هایی که سئو ی وب سایت می تواند برای وب سایت و همینطور کسب و کار شما داشته باشد را به شما بگوییم که تمام این مزیت ها قطعا نشان دهنده ی اهمیت سئو در یک وب سایت است .

تاثیر بالا در افزایش فروش وب سایت شما

افراد زیادی هستند که در سطح اینترنت مشغول وب گردی هستند و چه بسا بسیاری از این افراد احتمال به دنبال خدمات و محصولات شما می گردند وقتی که شما در نتایج بالای گوگل قرار دارد این افراد به راحتی می توانند وارد وب سایت شما شوند و از وب سایت شما دیدن کنند در این مرحله آن ها مخاطب محسوب می شوند و اگر وب سایت شما به طور اصولی دارای یک طراحی زیبا باشد و بر اساس قواعد بازاریابی اینترنتی طراحی شده باشد شما نه تنها مخاطب بلکه مشتری جذب کرده اید که در نتیجه منجر به افزایش صعودی فروش وب سایت شما خواهد شد .

افزایش اعتبار شما و کسب و کار شما

وقتی وب سایت شما در صفحه ی اول گوگل است شما از نظر گوگل معتبر هستید و اعتبار وب سایت شما بالاست شما با داشتن یک وب سای تخوب و با ارائه ی خدمات و محصولات با کیفیت می توانید اطمینان و اعتماد مشتری های خود را نیز کسب کنید که با این کار وب سایت شما و همینطور کسب و کار شما معتبر و معتمد است که از جهات بسیاری می تواند برای شما و افزایش فروشتان مفید باشد .

سئو از تبلیغات کم هزینه تر است

سئو وب سایت برای شما به مراتب بسیار کم هزینه تر و همچنین موثر تر از هر نوع تبلیغات دیگری مانند تراکت یا تبلیغات در سایت های پربازدید است شما با سئو ی وب سایت خود می توانید مخاطبانی جذب کنید که دقیقا به دنبال شما می گردند و به جای هزینه های گزاف برای تبلیغاتی که شاید حتی موثر هم واقع نشود می توانید تمرکز خود را رو مخاطبانی بگذارید که مشتریان نود درصدی شما هستند نه فقط مخاطبان گذری .

پولسازی و کسب درآمد در تمام ساعات

شما با داشتن یک وب سایت که در صفحه ی اول قرار دارد دیگر محدود به زمان و مکان نیستید و لازم نیست نگران کسب درآمد باشید چون وب سایت شما تمام کاری که لازم است را خود به خود انجام می دهد .

 سئو یک موفقیت طولانی اما قطعی است

سئو و بهینه سازی یک وب سایت می تواند مدت زمانی بین چهار ماه تا دوازده ماه را به خود اختصاص دهد که شما در طول این مدت باید کار هایی را انجام دهید که باعث بهبود رتبه ی شما می شود پس در این پروسه نباید خسته و یا دلسرد شد بلکه باید با قدرت ادامه دارد شاید دست یابی به یک رتبه ی خوب طول بکشد اما پروسه ای قطعی است و نکته ی مثبتی که در این مورد وجود دارد این است که حتی اگر شما بعد از دست یافتن به رتبه ی مطلوب کار خود را رها کنید خیلی طول می کشد که شما سقوط کنید حتی بیش از دوازده ما اما در عوض شما در طول این مدت می توانید موفقیت خود را تضمین کنید .

افزایش چشمگیر آمار بازدید وب سایت شما

سئو باعث می شود آمار بازدید وب سایت شما به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کند و مخطبان شما بالا رود ، تمام این ها به این دلیل است که وب سایت شما در صفحه ی اول نتایج قرار دارد و همه می توانند وب سایت شما را راحت تر پیدا کنند در نتجیه بازدید از وب سایت شما بیشتر می شود و وقتی بازدید بیشتر شود مخاطبان بیشتر می شوند و مخاطبان در واقع مشتریان بلقوه هستند که میتوانند باعث پیشرفت کسب و کار شما شوند .

سئو باعث می شود از رقبای خود پیشی بگیرید

وقتی وب سایت شما یک وب سایت اصولی و بهینه شده است مشتریان شما بیشتر است که منجر به فروش بیشتر وب سایت شما می شود اما رقبای شما که امتیازات شما را ندارند از شما پله ها عقب تر هستند که باعث می شود شما در حیطه ی کاریتان از رقبایتان موفق تر باشید .

سئو بازار فروش شما را وسیع تر می کند

وقتی وب سایت شما برای همه قابل مشاهده است شما از محله ، شهرستان ، استان و منطقه ی خود فرا تر می روید و مشتریان شما محدود به یک مکان نیستند بنابراین شما با این کار حالا دارای یک بازار وسیع از مشتریان هستید که شما لازم نیست به دنبال آن ها باشید در واقع آن ها به دنبال شما هستند .

سئو باعث بالا رفتن کلاس کاری شماست

سئو روزانه هزاران کاربر و مخاطب را روانه ی وب سایت شما می کند که این موضوع باعث می شود شما یک برند شناخته شده در حیطه ی کاری خود باشید که در نتجیه اعتبار و کلاس برای کسب و کار شما را به همراه دارد .

سئو در طراحی سایت چه مراحلی دارد 

مراحل ابتدایی سئو - مقاله سئو در طراحی سایت

برای شروع پروژه ی سئو بر روی وب سایت خود پس از انتخاب کلمه ی مورد نظر شما باید چند موضوع را در نظر داشته باشید تا پروسه ی سئو ی وب سایت را شروع کنید که تعدادی از آن ها را در این جا به شما خواهیم گفت .

۱. اعتبار دامنه

برای سئو ی وب سایت هرچقد که دامنه ی وب سایت شما قدیمی تر و معتبر تر باشد سئو رو وب سایت شما آسان تر و موفق تر خواهد بود و شاید به زمان کمتری نسبت به یک دامنه ی عادی برای سئو نیاز داشته باشد .

۲. سرعت وب سایت

سرعت وب سایت یکی از عوامل مهم در سئو به شمار می رود هر جه سرعت بارگذاری یا همان لودتایم وب سایت شما کمتر باشد امتیاز شما در سئو بیشتر است و گوگل راحت تر می تواند شما را رتبه بندی کند و مناسب صفحات بالاتر بداند .

۳. ریسپانسیو بودن وب سایت

یک دیگر از عواملی که در سئو امتیاز بسیار بالایی را به خود اختصاص می دهد ریسپانسیو بودن وب سایت شما است ، ریسپانسیو بودن وب سایت به این معنی است که وب سایت شما می تواند ابعاد و رزولوشن خود را با نمایشگر ها و کنسول ها در اندازه های مختلف سازگار کند ،

این موضوع آن جایی اهمیت پیدا می کند که کاربرانی که وب گردی می کنند همه از یک دستگاه و یک اندازه نمایشگر استفاده نمی کنند بلکه بعضی ها از موبایل ، بعضی از کامپیوتر و تبلت و … استفاده می کنند و ریسپانسیو بودن باعث می شود وب سایت شما خودش را با تمام این ها سازگار کند ، که وب سایت شما با داشتن این قابلیت می تواند امتیاز خوبی را از طرف گوگل از آن خود کند. برای اطلاعات بیشتر درباره وب سایت ریسپانسیو می توانید به مقاله طراحی سایت ریسپانسیو مراجعه کنید .

۴. محتوای اصولی و مرتبط

محتوایی که در وب سایت شما وجود دارد و یا در آینده قرار است که تولید شود باید با کلمه ی تمرکزی شما در سئو مرتبط باشد تا شما نتیجه ی بهتری از پروسه ی سئو بگیرید این محتوا باید بر اساس اصول سئو باشد تا به شما نتیجه ی دلخواه را ارائه دهد .

قیمت سئو در طراحی سایت

سئو از هیچ گونه تعرفه و یا قیمت ثابتی برخوردار نیست قیمت سئو براساس عوامل مختلفی تعیین می شود ، از این عوامل می توان به مواردی مانند سختی و رقابت در کلمه ی مورد نظر برای سئو و مدت زمان به طول انجامیدن پروژه ی سئو اشاره کرد .

شما بهتر است برای انجام سئو فردی را که کارش را اصولی و حرفه ای انجام می دهد و پروژه را بر اساس استاندارد های سئو و اصول بازاریابی اینترنتی پیش می برد و پیشرفت شما را تضمین می کند پیدا کنید و خودتان را نگران قیمت نکنید .

برای کسب اطلاعات راجب تعرفه های طراحی یک وب سایت می توانید به مقاله قیمت طراحی سایت مراجعه کنید .

موفق باشید

درباره ی عرفان علاپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =