یکشنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۲
سئو چیست

سئو چیست؟

سئو چیستسئو چیست؟

هر زمان که شما در یکی از موتورهای جستجو مانند گوگل ، بینگ ، ویا یاهو جستجو می کنید لیستی از نتایج را می بینید.کاربران به طور معمول تمایل به بازدید از وب سایتهایی دارند که در بالاترین رتبه این لیست قرار دارند. دلیل اینکه برخی از این وب سایتها رتبه بهتری از دیگران دارند یک روش قدرتمند بازاریابی اینترنتی به نام بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو (Search Engine Optimization) است که در بین کاربران و متخصصان با نام سئو (SEO) معروف است.

سئو SEO مخفف Search Engine Optimization است و به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. در حقیقت سئو روشی برای ارتقاء یک وب سایت به منظور افزایش تعداد بازدیدکننده هایی است که از طریق موتورهای جستجو با ما آشنا می شوند.

این نکته روشن است که بهینه سازی رتبه وب سایت در موتورهای جستجو باعث افزایش قابل توجه بازدیدکنندگان وب سایت می شود و بیشترین بازدهی را نسبت به سایر روشها مانند تبلیغ در روزنامه و سایتهای مختلف داراست.

برای اینکه بتوانیم سایتی مناسب و ایده آل از نظر موتورهای جستجو داشته باشیم یکی از مواردی که می بایست در آن دقت نظر داشته باشیم برنامه نویسی سایت می باشد. هر چه اصول اولیه بهینه سازی سایت در برنامه نویسی رعایت شده باشد کار سئو ساده تر انجام پذیر می شود.

برای اینکه سایتی در هنگام برنامه نویسی با اصول اولیه سئو ساخته شود می بایست امکان تعریف keywords ، description ، title ، Site Map ، robots.txt و … در ساخت صفحات و منوهای سایت لحاظ شود.

آموزش سئو نیاز به دانش تجربی دارد! البته شما می توانید با مطالعه کتاب و فیلم هایی که در زمنیه آموزش سئو موجود است استفاده کنید ولی حتما پیشنهاد می کنم که همیشه در جریان آخرین اخباری که سئو کارها در وبلاگ و یا سایت آموزشی خود ارائه می دهند و یا مطالبی که سایت های مطرح مثل وبلاگ گوگل ارائه می دهند دانش خود را در این زمینه به روز نگه دارید.

منبع: طراحی سایت آسان

درباره ی محمد رجبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 17 =