یکشنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۲

چگونه یک وب سایت راه اندازی کنم؟

سوالی که هر شخصی برای سفارش طراحی سایت دارد این که است که: “چگونه یک وب سایت راه اندازی کنم؟”

طراحی سایت یک علم تخصصی است که افراد با سپری کردن یک سری از دوره های آموزشی و کسب تجارب لازم در زمینه طراحی سایت می توانند به کار طراحی سایت مشغول شوند.

در این مقاله قصد دارم به شما طراحی سایت را در ۵ مرحله به صورت خلاصه و ساده آموزش دهم:

 

۱. ثبت دامنه

دامنه همان آدرس سایت شماست که برای مشاهده وب سایتتان وارد می کنید. نامی که به عنوان دامنه برای وب سایتتان انتخاب می کنید از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در حقیقت این نام معرف کسب و کار شما و هویت وب سایتتان است. پیشنهاد می کنم  نام دامنه مرتبط و متناسب با زمینه فعالیت شما، کوتاه، و آسان باشد تا به راحتی در ذهن بماند.

دامنه می تواند با پسوندهای مختلفی مانند com ، .ir ، .net ، .biz ، .org ، .info ، .tv و … ثبت شده باشد که از این بین پسوند  com از بقیه شناخته شده تر هست. برای سفارش ثبت دامین می توانید از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ کمک بگیرید.

 

۲. ثبت هاست

هاست میزان فضایی است که فایلها و مطالب سایت شما را در خود جای می دهد. به عبارت دیگر هاست ، فضایی از هارد یک کامپیوتر قدرتمند (سرور ) متصل به اینترنت است که با اجاره آن می توانید  وب سایت خود را بر روی آن قرار داده و در اینترنت به اشتراک بگذارید.

برای سفارش ثبت دامین می توانید از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ کمک بگیرید. حتما قبل از خرید هاست پیشنهاد می کنم مقاله هاست چیست؟ را مطالعه کنید.

نکته:

شما می توانید هاست خود را از شرکت A خریداری کنید و دامنه خود را در شرکت B ثبت کنید. هیچگونه الزامی برای ثبت هاست و دامین در یک شرکت وجود ندارد!

 

۳.اتصال دامنه به هاست

این مرحله با وارد کردن DNS سرور خود در کنترل پنل دامنه انجام می گیرد.DNS ها دامین را به هاست متصل می کنند و دسترسی به آنها از طریق تماس با شرکتی که از آن هاست اجاره کرده اید امکان پذیر است.
پس از انجام این مرحله ، با وارد کردن آدرس سایت در مرورگر خود ، می توانید به سایت خود دسترسی داشته باشید.

 

۴. طراحی سایت

شما باید با توجه به هدفتان از ایجاد وب سایت و کاربردی که قرار است داشته باشد ، نوع وب سایت خود را تعیین کنید.شما دو گزینه برای انتخاب پیش رو دارید: سایت استاتیک-سایت داینامیک.

  • طراحی سایت استاتیک: این وب سایتها قابلیت بروزرسانی توسط افراد عادی را ندارند و برای این کار باید از افراد متخصص و طراحان وب استفاده کرد. به همین علت معمولا هدف از ایجاد چنین وب سایتی ، صرفا معرفی شرکت و کسب و کار است. همچنین برای سایتهایی که در بازه های زمانی طولانی مدت بروز می شوند مناسب است.

 

  • طراحی سایت داینامیک: این وب سایتها ، توسط نرم افزار مدیریت محتوا  (CMS ) کنترل می شوند و قابلیت مدیریت  و بروزرسانی توسط افراد عادی را دارند.به عبارت دیگر ، هرزمان مدیر وب سایت تمایل به تغییر محتوا ، ویرایش و قرار دادن مطالب جدید در وب سایت را داشت باشد، می تواند تغیرات مورد نظر خود را اعمال کند و هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

 

یک نکته مهم

همیشه همه ما به دنبال کم کردن هزینه ها هستیم و با خودمان فکر می کنیم کاری که یک نقاش ساختمان برای نقاشی منزلمان می کند را ما هم می توانیم انجام دهیم! این درست است اما به این موضوع دقت نداریم که زمانی که کار تخصصی دیگران را خودمان انجام می دهیم، کیفیت و زمان اجرای کار را فدای کاهش هزینه ها می کنیم و معمولا هزینه ای به مراتب بیشتر از حالتی که می توانیم با سپردن کار به کارشناس مربوطه پرداخت کنیم را  متحمل می شویم!

یک پیشنهاد

ترجیحا طراحی سایت خود را به شرکت طراحی سایت حرفه ای بسپارید و اگر می خواهید کار طراحی سایت خود راخودتان انجام دهید از یک فرد با تجربه در کار طراحی سایت کمک بگیرید.

 

۵. بارگذاری سایت در هاست

در این بخش باید اطلاعات سایت خود را از کامپیوتر به هاست انتقال دهید و تنظیمات لازم برای کد های برنامه نویسی شده، امنیت سایت، اطلاعات دیتابیس و … انجام دهید.

منبع: طراحی سایت آسان

درباره ی محمد رجبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 3 =