یکشنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۲

طراحی سایت وردپرس

طراحی سایت وردپرس

طراحی یک وب سایت داینامیک با استفاده از سیستم مدریت محتوای وردپرس یکی از بهترین روش های برای طراحی یک وب سایت حرفه ای و داینامیک است.

در این مقاله می خواهیم به ویژگی ها ، مزیت ها و طراحی سایت وردپرس بپردازیم و خوشحال می شویم همراهی شما را تا انتهای این مقاله را دارا باشیم.

برای مطالب کلی راجب نحوه محاسبه قیمت و همچنین با خبر شدن از راز هایی که شاید تا کنون از آن ها بی خبر بوده اید به مقاله قیمت طراحی سایت مراجعه کنید.

مطالبی که در این مقاله می خوانید

 وردپرس چیست ؟

 مزیت های طراحی وب سایت با وردپرس

 ویژگی های وردپرس

 وب سایت شرکت های بزرگ طراحی شده با وردپرس

 تعرفه طراحی سایت وردپرس

————————————————————

وردپرس چیست ؟

به زبان ساده وردپرس یک برنامه وب سایت ساز است که به کمک آن می توان انواع وب سایت های داینامیک ، وبلاگ ، وب سایت فروشگاهی ، وب سایت شرکتی ، خبری و غیره را طراحی و آماده سازی کرد .

*وب سایت داینامیک:

اما به زبان یک حرفه ای وردپرس ( wordpress ) یک سیستم مدیریت محتوا یا همان C.M.S به معنی ( content management system )  قدرتمند open source یا همان متن باز است که به کمک آن می توان یک وب سایت حرفه ای را به بهترین نحو طراحی و راه اندازی کرد.

مزیت های طراحی وب سایت با وردپرس

در این قسمت از مقاله طراحی سایت وردپرس می خواهیم به یک سوال بسیار رایج درباره این موضوع که طراحی وب سایت با وردپرس چه مزایایی می تواند برای ما داشته باشد بپردازیم. در ادامه تعدادی از مزایای استفاده از وردپرس آمده :

  1. وجود بی شمار افزونه برای اضافه کردن قابلیت های جدید
  2. قالب ها و پوسته های بی شمار و جذاب
  3. بهترین امکانات بهینه سازی وب سایت
  4. قابلیت راه اندازی چندین وب سایت
  5. امکان بروزرسانی و ارتقا برای استفاده از قابلیت های دلخواه
  6. آپدیت های همیشگی وردپرس
  7. امنیت بالای وب سایت
  8. قابلیت طراحی انواع وب سایت ( وبلاگ ، فروشگاهی ، شرکتی ، خبری و … )
  9. قابلیت طراحی ریسپانسیو برای انواع کنسول ها ( موبایل ، تبلت ، کامپیوتر )
  10. قابلیت چت
  11. قابلیت ایجاد سطوح دسترسی برای کاربران

ویژگی های وردپرس

استفاده از سیستم مدریت محتوای وردپرس ویژگی های بسیار زیادی دارد که این ویژگی ها می تواند منجر به طراحی یک وب سایت حرفه ای و تمام عیار شوند بخشی از ویژگی های مهم سیستم مدریت محتوای وردپرس به شرح زیر می باشد.

متن باز (open source ) بودن وردپرس

وردپرس به طور کلی و به تنهایی برای راه ندازی یک وب سایت نیازی به کدنویسی ندارد که همین موضوع متن باز بودن آن را جزوی از ویژگی های بارز وردپرس قرار می دهد چرا که به طراحان و همچنین ارتقا دهندگان وب سایت این امکان را می دهند تا در صورت خواست کد های دلخواه خود را وارد کرده که یکی از ویژگی های خوب برای شخصی سازی هر چه بهتر وب سایت است.

در هنگام انجام این کار باید توجه داشته باشید تا به هنکام استفاده از کد ها ، از کد های خراب و کد هایی که توسط افراد غیر حرفه ای نوشته شده اند اکیدا خودداری کنید چرا که امکان دارد چنین موضوعی باعث لطمه خوردن به امنیت و عملکرد وب سایت شود.

مدیریت آسان وب سایت

بسیاری ار متقاضیان که سفارش طراحی وب سایت می دهند بعد از طراحی کامل و اتمام پروژه با این دغدغه رو به رو می شوند که چگونه در صورت نیاز یا خواست متن یا هرگونه محتوایی را داخل وب سایت قرار دهند . وردپرس این دغدغه را برای شما رفع کرده شما پس از این که وب سایتتان توسط طراح شما به طور کامل طراحی و آماده شد می توانید با یادگیری چند مورد ساده به آسانی خودتان متن ها ، تصاویر ، مقالات و محتوای دیگری که دلخواه شما است را در وب سایت قرار دهید .

تعداد افزونه های ( plug-in ) بی شمار

وردپرس دارای تعداد بی شماری افزونه های فعال با انواع و اقسام ویژیگی ها می باشد که به شما این امکان را می دهد تا هر ویژگی که به آن نیاز دارید و یا دلخواه شما است به وب سایت وردپرسی خود اضافه کنید . برای مثال شخصی به قابلیت فرم تماس بر روی وب سایت خود نیاز دارد و یا دیگری میخواهد در وب سایت خود اسلاید های حرفه ای داشته باشد . وردپرس تمام نیاز وب سایت شما را برای دارا بودن انواع ویژگی ها و کاربرد ها با افزونه های گوناگون خود فراهم کرده .

افزونه ( plug-in ) : افزونه ها برنامه هایی هستند که نصب و راه اندازی آنها امکان افزودن انواع ویژگی ها و امکانات را بر روی وب سایت شما برای شما فراهم می کند مانند تقویم ، قابلیت چند زبانه ، فرم تماس ، نقشه و بسیاری دیگر. در نصویر پایین تعداد افزونه های موجود در بانک افزونه وردپرس را مشاهده می کنید.

پلاگین ها - مقاله طراحی سایت وردپرس

انعطاف در طراحی وب سایت

وردپرس با توجه به افزونه ها ، قالب ها و پوسته های بسیاری که دارد موجب شده که بتوان تمامی تغییرات دلخواه را در آن اعمال کرده و آن را به هر نحوی که می خواهیم سفارشی و شخصی سازی کنیم و وب سایتی متمایز و متفاوت از هر وب سایت دیگری طراحی کنیم وب سایتی با ویژگی ها و امکانات بسیار ، محتوای نامحدود و ظاهری متمایز و سفارشی همانطور که دلخواه ما است .

بروزرسانی های مرتب

وردپرس با بروزرسانی های مرتب و مداومی که دارد هر روزه در حال رفع مشکلات و از بین بردن باگ ها است و همین موضوع باعث می شود که بسیار ایمن باشد و عملکرد وب سایت شما هرگز با هیچگونه مخاطره و مشکلی رو به رو نشود و بهترین عملکرد را ارائه دهد.

بهینه سازی آسان

شما با استفاده از وردپرس می توانید وب سایت خود را به راحتی و تنها با رعایت موارد پایه ای برای موتور های جست و جو بهینه کنید تا وب سایت شما در نتایج برتر موتور های جست و جو ظاهر شود

کارکرد

وردپرس از یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا در دنیا می باشد چرا که باعث می شود وب سایت شما بهترین عملکرد را داشته باشد و در آن تزلزلی ایجاد نشود که برای داشتن یک وب سایت حرفه ای یک ویژگی بسیار مهم محسوب می شود.

جذابیت

وردپرس با داشتن هزار ها قالب و پوسته ی جذاب و زیبا باعث می شود شما بتوانید وب سایت خود را به صورتی خلاقانه و جذاب و بی شباهت به هر وب سایت دیگری طراحی کرده که ظاهری بسیار زیبا دارد . که می توانید آن را برای خود سفارشی سازی کرده و به ظاهر زیبایی که در نظر دارید دست پیدا کنید.

همیشه بروز

یکی دیگر از خصلت های بسیار قابل توجه وردپرس این مسئله است که همیشه در حال تکامل و بروزرسانی های متعدد و مرتب است که باعث می شود هرگز از آپدیت ها و تغییرات جدید برای وب ها عقب نماند و تمام نیاز های کاربران خود را پوشش دهد .

سئو

اگر می خواهید وب سایت خود را روی یک کلمه ی کلیدی بخصوص سئو کنید و رتبه بیاورید و وب سایت خود را بهینه کنید وردپرس یکی از بهترین ها برای این امر است با ابزار هایی که در اختیار شما می گذارد شما به راحتی می توانید وب سایت خود را برای موتور های جست و جو بهینه کنید.

سئو - مقاله طراحی سایت وردپرس

وب سایت شرکت های بزرگ طراحی شده با وردپرس

در این قسمت می خواهیم لیست تعدادی از وب سایت های وردپرسی که برای شرکت ها ، برند ها و کمپانی های بزرگ و معروف طراحی شده اند را معرفی کنیم .

  • شرکت پوما global.puma.com
  • شرکت والت دیزنی thewaltdisneycompany.com
  • شرکت پلی استیشن blog.us.playstation.com
  • ناسا blogs.nasa.gov
  • شرکت بلک بری blogs.blackberry.com
  • شرکت سونی sonymobile.com
  • شرکت سامسونگ news.samsung.com
  • شرکت پاناسونیک blogs.panasonic.com.au
  • شرکت بی ام دبلیو www.bmwblog.com
  • شرکت بوگاتی bugatticarblog.net
  • شرکت آدیداس blog.adidas-group.com
  • شرکت نایک www.nikeblog.com

شرکت هایی که در قسمت بالا به آن ها اشاره شد همگی از شرکت ها معروف خارجی انتخاب شده اند وب سایت هایی که در این قسمت معرفی می شوند همگی از برند ها معروف داخلی هستند که از وردپرس برای طراحی وب سایت ها خود استفاده کرده اند .

  • شرکت شاتل shatel.ir
  • شرکت لوازم خانگی اسنوا snowa.ir
  • فروشگاه آنلاین دیجی کالا digikala.com
  • شرکت حلوای عقاب oghabhalva.com
  • شرکت آب معدنی دماوند damavandwaters.com
  • شرکت روغن بهار baharoil.com
  • شرکت روغن لادن ladanoil.com
  • شرکت آب میوه سان استار sunstarjuice.ir
  • شرکت لبنیات پگاه pegah.ir
  • شرکت لبنیات چوپان choopan.com
  • شرکت نامینو namino.ir
  • شرکت زرماکارون zarmacaron.com
  • شرکت شکلات ها شونیز shoniz.com
  • شرکت مواد شوینده سافتلن softlan.com
  • شرکت اوه ave.ir

یک حقیقت جالب

همانطور که می دانید شرکت مایکروسافت سازنده زبان برنامه نویسی asp.net برای طراحی وب سایت است اما این موضوع جذاب را می دانستید که حتی خود شرکت مایکروسافت نیز برای قسمت وبلاگ خود نیز از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کرده است .

در تصویر پایین و با استفاده از اکستنشن وپلایزر می توان CMS مورد استفاده را مشاهده کرد

تعرفه طراحی سایت وردپرس

برای کسب اطلاعات از تعرفه ها راجب قیمت طراحی سایت وردپرس و چگونگی محاسبه آن به مقاله قیمت طراحی سایت  تا با چگونگی طراحی سایت حرفه ای و تعرفه های قیمت طراحی سایت با خبر شوید .

درباره ی عرفان علاپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =