یکشنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۲

طراحی سایت حرفه ای

قیمت طراحی سایت حرفه ای - مقاله قیمت طراحی سایت حرفه ایطراحی یک سایت خوب و دارای باز خورد بالا همیشه از اهمیت بالایی بین شرکت های طراحی سایت و متقاضیان طراحی سایت بوده و هست. در این مقاله میخواهیم ابتدا به این موضوع بپردازیم که یک سایت حرفه ای چگونه است و چه ویژگی هایی را دارد و سپس قیمت طراحی سایت حرفه ای چقدر است؟

برای مطالب کلی راجب نحوه محاسبه قیمت و همچنین با خبر شدن از راز هایی که شاید تا کنون از آن ها بی خبر بوده اید به مقاله قیمت طراحی سایت مراجعه کنید.

مطالبی که در این مقاله می خوانید

  1. ویژگی های طراحی سایت حرفه ای (در طراحی ظاهر)

  2. ویژگی های طراحی سایت حرفه ای (در موارد داخلی)

  3. طراحی سایت حرفه ای

ویژگی های طراحی سایت حرفه ای ( در ظاهر )

طراحی حرفه ای یک سایت از مهم ترین عوامل موفقیت سایت است طراحی یک سایت دقیقا مثل طراحی دکوراسیون یک مغازه یا محل کار شما است نظر یک مخاطب به محض ورود بیشتر به عوامل ظاهری جذب می شود این عوامل ظاهری می توانند منتقل کننده ی بسیاری از احساسات باشند مانند حس امنیت اعتماد و تمایل به همکاری پس باید در طراحی به دقت عمل کنیم.

همچنین باطن شاید در ابتدا چیزی که باعث می شود مخاطب از سایت خوشش بیاید عوامل ظاهری یک وب سایت باشد اما چیزی که او را در وب سایت نگه می دارد باطن هست که همان محتوای قدرتمند یک وب سایت است. در طراحی حرفه ای سایت باید به هردو ی این موارد توجه شود و یک سایت حرفه ای باید دارای ویژگی های زیر باشد تا حرفه ای قلمداد شود. در ادامه این مطلب ویژگی های یک وب سایت حرفه ای را مورد بحث قرار می دهیم.

۱. خلاقانه و زیبا طراحی شود

طراحی خلاقانه و زیبا- مقاله قیمت طراحی سایت حرفه ای

یک وب سایت حرفه ای باید متفاوت باشد در جایی که همه مثل هم اند.طراحی خلاقانه ی محتوا از عواملی است که یک سایت خوب را می سازد استفاده از خلاقیت در طراحی سایت موضوعی است که باعث متمایز شدن وب سایت از دیگر سایت ها می شود به همین دلیل است که امروزه یک وب سایت حرفه ای باید عنصر خلاقیت را سرلوحه ی خود قرار بدهد . خلاقیت در طراحی منجر به تولید محتوای ناب و جدید می شود که از مهم ترین ویژگی های یک وب سایت حرفه ای می باشد و شما را از دیگر رقبا متمایز کرده و بازتاب خوبی برای سایت شما به ارمغان می آورد. پس طراحی یک سایت حرفه ای باید خلاقانه ، بروز و مفید باشد.

۲. دارای اسکرول طولانی و جذاب باشد

اسکرول طولانی و جذاب- مقاله قیمت طراحی سایت حرفه ای

در طراحی سایت یکی از عواملی که باید به آن توجه به خصوصی صورت گیرد این است که یک سایت دارای اسکرول طولانی و جذاب باشد.یک اسکرول طولانی باعث به وجود آمدن تنوع در محتوای آن صفحه می شود که نتیجه ی آن ماندن هر چه بیشتر مخاطب در سایت است که این موضوع بازخورد بالای شما را تضمین می کند.اما در این بین نکته ی حائز اهمیت این است که مخاطب از اسکرول خسته نشود. محتوای سایت باید به گونه ای باشد که مخاطب را هرچه بیشتر تشویق به ادامه کند که باعث بازخورد بالای سایت و جذب مخاطبان بلقوه می شود. یک سایت حرفه ای باید جذاب و مفید باشد

۳. استفاده درست از رنگ ها در طراحی

استفاده درست از رنگ ها- مقاله قیمت طراحی سایت حرفه ای

استفاده ی صحیح از رنگ ها و روانشناسی رنگ ها از دیگر عوامل مهم در طراحی یک سایت حرفه ای است. رنگ ها هرکدام پیام مخصوص خود را دارند و منتقل کننده حسی هستند. برای مثال رنگ قرمز رنگ هیجان و انرژی است رنگ سبز رنگ آرامش و سکون است و… حالا با توجه به این نکته می توان پیام را با کمک محسوسات به بهترین نحو به مخاطب انتقال داد. رنگ ها به طرح های ما وضوح بیشتری می بخشند که باعث درک بهتر می شود. که این مورد در طراحی یک سایت حرفه ای از اهمیت بالایی برخوردار است .

به عنوان مثال شرکت استارباکس در طراحی سایت خود بیشتر از رنگ های سبز و سفید استفاده کرده که در بهله ی اول به منظور برندینگ و نمادسازی استفاده شده و در بهله ی دوم به منظره ی حسی است که منتقل میکند استفاده شده که این سبز رنگ تداعی کننده ی حس آرامش و آسودگی خاطر به هنگام نوشیدن فنجانی قهوه ی دلپذیر است است.

تصویر وب سایت شرکت بزرگ استارباکس - مقاله قیمت طراحی سایت حرفه ای

پس چه بهتر است که به هنگام طراحی یک سایت به این موضوع توجه کنیم و با توجه به پیامی که سعی در انتقال آن داریم یا نمادی که می خواهیم معرفی کنیم از رنگ ها استفاده کنیم.

۴. استفاده از محتوای کاربردی و مفید

محتوای کاربردی و مفید- مقاله قیمت طراحی سایت حرفه ای

محتوایی که برای یک سایت طراحی می شوند نباید تک بعدی و فقط به منزله ی مطالعه و اتلاف وقت باشند. محتوای خوب محتوایی است که کاربردی دانش آموز و مفید باشد و از بیراهه ها بپرهیزد. مخاطبان محتوایی را دوست دارند که از آن چیزی بیاموزند و در عین حال برایشان جذابیت و کاربرد داشته باشد. این یکی از مواردی است باید در تولیید محتوا برای یک سایت رعایت شود چرا که یک سایت حرفه ای نیازمند محتوای حرفه ای نیز هست.

۵. استفاده از تصاویر گرافیکی در تولید محتوا

طراحی تصاویر گرافیکی- مقاله قیمت طراحی سایت حرفه ای

تصاویر گرافیکی از عناصری است که موجب جلا و زیبایی یک سایت می شود هرچه تصاویر مرتبت تر و با جنبه ی فان و ظرافت کار گرافیکی بیشتر استفاده شوند تاثیر بهتری دارد تصاویر گرافیکی  زیبا و استفاده از این قبیل تصاویر در جای درست می توانند تاثیر به سزایی رو مخاطبان و بالا رفتن جذابیت طراحی شما شوند.

نمونه هایی از طراحی ها و تصاویر گرافیکی که جذابیت یک سایت را تا حد چشمگیری افزایش می دهند:

نمونه تصویر طراحی گرافیکی- مقاله قیمت طراحی سایت حرفه ای نمونه تصویر طراحی گرافیکی- مقاله قیمت طراحی سایت حرفه ای

۶. استفاده از محتوای دارای موشن و حرکت

محتوای دارای موشن و حرکت- مقاله قیمت طراحی سایت حرفه ای

موشن ها و تصاویر متحرک نقش cgi (جلوه های ویژه) در سینما را برای یک سایت ایفا می کنند. همانطور که گفتم مخاطبین امروزه ی روز در نگاه اول توجه خاصی به ظاهر دارند. موشن ها و تحرکات در یک سایت می توانند برای مخاطب بسیار جذاب باشند و آنها را غرق در موضوع کنند. به همین خاطر استفاده از این عنصر دارای اهمیت به سزایی در افزایش جذابیت یک سایت است. و باعث می شود مراجعه کننده زمان قابل توجه ای را در سایت صرف می کند. این یکی دیگر از مواردی است که استفاده ی خلاقانه از آن تاثیرات بسیار مثبتی دارد و قطعا در یک طراحی حرفه ای ظاهری باید لحاظ شود.

۷. استفاده از رسانه های مختلف در طراحی

استفاده از انواع رسانه- مقاله قیمت طراحی سایت حرفه ای

رسانه در معنای لغت به معنی وسیله ی برای رساندن پیامی از تولید کننده ی پیام به دریافت کننده است.در طراحی سایت رسانه های زیادی برای رساندن این پیام وجود دارد اعم از ویدیو، متن، تصویر،صوت و … .اما استفاده ی زیاد و غیر اصولی از آنها اشتباه است. متون طولانی باعث خستگی خواننده شده صوت ها و ویدیو های طولانی حوصله سر بر اند و استفاده افراطی از تصاویر سایت ما را صرفا به یک گالری تبدیل می کند. ما در تولید رسانه ها باید بکوشیم تا از تعامل رسانه ها استفاده کنیم و مطالب را جذاب تر و خستگی را کاهش دهیم تا مخاطبانمان از لحظه لحظه هایشان لذت برده و خسته نشوند.

۸. استفاده از تصاویر مرتبط با مطالب

ارتباط معنایی بین تصویر و مطلب نوشته شده میتواند در رساندن پیام و نشان دادن مفهوم نقش به سزایی داشته باشد. همانطور که شما هم می دانید و بسیار دیده اید در کتاب ها ،روزنامه هاو… در کنار متون بسیار از تصاویر دارای ارتباط معنایی استفاده شده این کار به دلیل مقوله ای به نام visualising یا تصویر سازی است که باعث ادراک بهتر خواننده می شود پس چه بهتر است که همیشه به هنگام نوشتن مطالب از تصاویر مربوطه استفاده شود.

ویژگی های طراحی سایت حرفه ای (در موارد داخلی)

مطالبی که در بالا گفته شد ویژگی های ظاهری در طراحی حرفه ای سایت بود اما طراحی حرفه ای تنها ظاهر نیست بلکه در پس پرده ی شمایل سایت نیز باید حرفه ای رفتار شود و همانطور که ابتدا گفته شدن یک سایت حرفه ای محصول ترکیب این دو بخش می باشد.

۱. در طراحی سایت از تکنولوژی AMP استفاده شود

تکنولوژی AMP - مقاله قیمت طراحی سایت حرفه ای

کلمه ی A.M.P مخفف کلمه ی accelerated mobile pages است. طی سه سال اخیر با توجه به افزایش آمار مبنی بر این موضوع که بیشتر افراد وبگرد از تلفن همراه خود برای وبگردی استفاده میکنند گوگل در فوریه سال ۲۰۱۶ از قابلیت جدیدش رونمایی کرد تکنولوژی AMP به سایت شما این قابلیت رو میده  که سرعت سایت خودتون رو در نسخه ی موبایلی افزایش بدید یعنی سرعت بارگزاری یک سایت در تلفن های باید به همان میزانی که بارگزاری یک صفحه در دسکتاپ با سرعت خوبی انجام میگیرد در تلفن های همراه نیز به همین صورت باشد.

سایت هایی که از این قابلیت استفاده نمی کنند در حالت موبایل سرعت کمتری نسبت به دسکتاپ دارند که باعث کاهش امتیاز و همچنین افت اعتبار می شود لذا با توجه به این که پیش تر گفته شد که بیشتر وبگردان از موبایل برای وبگردی استفاده میکنند یک شرکت طراحی سایت حرفه ای با استفاده از تکنولوژی AMP تمامی مشکلات مشتریان موبایلی شما را پوشش می دهد.

۲.سایت را وفق پذیر با هرگونه به روز رسانی یا تغییر طراحی می کند

قابلیت بروزرسانی - مقاله قیمت طراحی سایت حرفه ای

با توجه به پیشرفت و گسترده شدن روز افزون اینترنت یک شرکت حرفه ای یک سایت را محدود به زمان و قابلیت های زمان طراحی نمیکند بلکه به گونه ای این کار را  انجام می دهد که سایت کاملا وفق پذیر با قابلیت توسعه و به روزرسانی باشد و یا اگر به هر نحوی نیاز به تغییر کاربری داشت بتوان آن را با ساده ترین تغییرات انجام داد.

۳.طراحی ریسپانسیو سایت

طراحی ریسپانسیو - مقاله قیمت طراحی سایت حرفه ای

ریسپانسیو در معنی لغوی به معنی واکنش گرا بوده. با توجه به این موضوع که افراد مختلف با استفاده از کنسول های مختلف (تلفن همراه ، کامپیوتر ، تبلت و…) وبگردی میکنند یک سایت حرفه ای نباید  محدود به کنسول باشد.سایت باید به گونه ای طراحی شود که در تمامی کنسول ها به شکل استاندارد واقع شود و ابعاد و اندازه های خود را به صورت هوشمند بهینه کند و متناسب با کنسول مورد استفاده باشد.

۴.در طراحی سایت کاملا SEO FRIENDLY رفتار کند

طراحی SEO friendly - مقاله قیمت طراحی سایت حرفه ای

یکی از نکات مهم در طراحی سایت این است که طراحی آن با توجه به استاندارد های SEO صورت گیرد چرا که SEO یکی از مهم ترین عوامل برای موفقیت یک سایت به شمار می رود. seo friendly به این معنی است که تمامی محتوای یک وب سایت کاملا طبق استاندارد های SEO تولید شده و امکان گرفتن امتیاز خوب را از طرف گوگل در صورت اقدام به انجام اعمال SEO فراهم میکند و باعث ارتقاع رتبه ی سایت می گردد.

۵. امنیت وب سایت

امنیت وب سایت - مقاله قیمت طراحی سایت حرفه ای

امنیت وب سایت از عوامل بسیار مهم و حائز اهمیت در طراحی حرفه ای یک وب سایت است. در تمامی مراحل طراحی باید بسیار محتاطانه عمل کرد و تمامی مسائل امنیتی را رعایت کرد. امنیت وب سایت در این بخش از مهم ترین عواملی است که باه شدت باید روی آن تاکید شود.

۶. سرعت وب سایت

سرعت وب سایت و یا اصطلاحا لود تایم (Load-Time) از موارد پر اهمیتی است که باید به آن بسیار توجه کرد سرعت لود برای موقعی می باشد که شما می خواهید وارد یک وب سایت شوید زمانی که طول می کشد تا وب سایت به طور کامل بالا بیاد را لود تایم می گویند. هیچ یک از ما دوست ندارد دقایقی از زمان خود را صرف انتظار برای یک وب سایت کند. سرعت پایین وب سایت می تواند باعث خستگی و در نهایت از دست دادن مخاطبان وب سایت شود. پس یک وب سایت حرفه ای یک وب سایت پر سرعت است.

تصویر سرعت بالای وب سایت - مقاله طراحی سایت حرفه ای

نکته: برای یک وب سایت سرعت استاندارد ۶.۷ ثانیه طبق gtmetrix می باشد اما هرچه سریعتر بهتر.

تمامی مطالبی که گفته شذه در هردو بخش از ویژگی های طراحی سایت حرفه ای تنها تعداد کمی از عوامل بود که ما سعی کردیم مهم ترین آن ها را انتخاب کنیم و توضیح دهیم اما اگر به دنبال مطلب کامل در این باره هستید و همچنین اگر مایل به دیدن پلن حرفه ای طراحی سایت شرکت طراحی سایت آسان هستید می توانید از بخش قیمت طراحی سایت دیدن کنید.

طراحی سایت حرفه ای

تمامی مطالبی که در بالا درباره طراحی یک وب سایت حرفه ای گفته شد به این خاطر بود که شما بتوانید به راحتی حرفه ای ها را تشخیص بدهید و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در این قسمت هزینه طراحی سایت حرفه ای مورد بحث است.

هزینه طراحی سایت حرفه ای ، با توجه به موارد و مسائلی که مورد بحث قرار گرفت می تواند قیمتی بین ۴/۵۰۰/۰۰۰ تا ۱۰/۰۰۰/۰۰۰  را به خود اختصاص دهد که می تواند مطالبی بیشتر درباره چگونگی محاسبه هزینه طراحی سایت را در مقاله قیمت طراحی سایت مطالعه کنید.

قیمت ذکر شده در قسمت بالا متغییر بوده و نسبت به پلن ها و تعرفه های طراحان و همچنین خدماتی که ارائه می کنند محاسبه می شود.

مطالبی که گفته شد از موثر ترین و مهم ترین عوامل در طراحی یک سایت حرفه ای به شمار می روند شما می توانید با بهره گیری از مطالبی که ذکر شد بهترین انتخاب را داشته باشید و حرفه ای ها را تشخیص دهید.

درباره ی عرفان علاپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =